2013-04-03

Franzéns Charkuterier

Har jag skrivit lite om förut, bl. a. chansen att vara med och finansiera.

För ett tag sedan fick vi finansiärer erbjudandet om en styck- och chark-kurs, tyvärr känns den lite overkill för mig men jag tipsar vidare

Franzéns Charkuterier

Någon har frågat om deltagarna bara får titta på, eller om man får 
försöka själv. Jag har talat om för Marc att mitt önskemål är att 
deltagarna ska få göra så många moment som möjligt, men att jag förstår 
att det kan vara svårt i tex själva styckningsdelen eftersom vi bara har 
en halv (om än stor) gris. Marc svarade att han brukar plocka ut någon i 
taget att prova olika moment, men att vi självklart ska låta var och en 
få prova på så mycket som möjligt. När vi gör korv så delar vi upp oss i 
mindre grupper som får göra allt själva.

Jag har pratat med Sam slaktaren i kväll om slakt av en av mina galtar 
att använda en halva av på kursen. Han säger att han kan slakta den på 
onsdagen den 10/4. Det blir perfekt för då hämtar jag halva grisen 
tidigt om morgonen den 13/4.

Än så länge har sju av er anmält seriöst intresse för kursen. Jag skulle 
vilja att ni (förutom den av er som får kursen gratis genom sin 
jättedonation) sätter in 2500 kr på bg 618-0277 och anger "kurs 13/4 + 
namn" i meddelandefältet. Så fort ni gör det har ni en garanterad plats 
på kursen. Jag kommer att fortsätta försöka få fler deltagare, jag 
skulle gärna ha 10-12 personer på kursen, men vi kör även om vi bara 
blir sju. Jag blir glad om även ni som inte kan eller vill gå kursen 
sprider ryktet om den vidare. Jag uppskattar om ni som ska gå kursen 
sätter in pengar så snart som möjligt.

Med tanke på vår gemensamma lunch så vill jag gärna veta om det är 
någonting ni inte tål, av allergiska eller intoleranta anledningar.

Nu ska jag leta fram en flygbiljett till Marc.

Vänliga hälsningar,

Kristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar