2012-12-03

Hamburgare

Kan man få nog?

Var på Bun Meat Buns senaste träff som var på charmiga Habibi på Skånegatan. Väldigt god hamburgare och äntligen lite kul bröd också. Chilin som så många hossade hajade jag dock inte. Den kändes i munnen då den var lite småstark, men jag kan inte säga att den smakade något.

Nåväl, det jag tänkte tipsa om är Järnet i Gamla Stan som visst genomgått ett regimskifte. Jag har själv aldrig varit där men nog lockar det här?

Burgare från en av sommarens grillkvällar.
Foto Fredrik Sjöberg.

4 kommentarer:

  1. Angående Järnet så var vi där och åt igår. Bra tyckte vi, http://foodjunkies.se/2012/12/popup-restaurang-med-hamburgare-gamla-stan/

    SvaraRadera
  2. Hej Frederic! Vad det gäller chilin misstänker jag att vi snålade lite för mycket med den. Den ska helt klart ha smak, men vi var lite försiktiga med mängden så det inte skulle ta slut. Tyvärr slutade det med att vi hade nästan hälften kvar efteråt :(

    SvaraRadera
  3. Schyst med recension Jens! Blir nog ett besök.

    Oj då. Måste vara svårt att veta när man lagar till hundra pers och inte har det som yrke.

    Men bortsett från det så var det topp, en av de godare och saftigare burgare jag ätit.

    Jag är nyfiken på vad ni har för kvarn.

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte exakt vad det är för kvarn, men det är en 8mm hålskiva i alla fall :)

    SvaraRadera