2012-11-02

Knivigt tips

pass på!

Clean Cut kom jag i kontakt med förra året genom att få en kniv i julklapp av min J, köpt hos dem. Minns inte omständligheterna nu men det var något knas med beställningen som de löste på bästa sätt.

Sedan dess surfar jag dit och suktar emellanåt och nu har de 60% på japanska knivar från Shun (de har köpt ett helt parti).

Beställde en Nakiri som jag väntar på nu, en japansk grönsakskniv. Ska bli intressant att testa! Eg var jag ute efter en kinesisk hacka, men det kan jag ju köpa en annan gång om behovet fortfarande finns.


Misomarinerad, grillad lax. Jag orkade inte fota en kniv..



Just, de har börjat ta betalt via Payair, om man så vill. Skaffa ett konto och du kan köpa rn riktigt fin brödkniv för 399:- istället för 1 495:-!


8 kommentarer:

  1. Okej, om vi ska nörda ner oss...

    http://www.japanwoodworker.com/dept.asp?dept_id=13160&s=JapanWoodworker

    http://japanesechefsknife.com/HATTORI.html

    ;-)

    SvaraRadera
  2. Ouf, nej nu får det räcka med nördigheter här nästan. Har du beställt från någon av dem? Kanske skulle jämföra priser eller nåt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varit på väg, men inte kommit ända fram! Mailade fram och tillbaka lite med Japanese Chefs Knife för några år sedan angående en Hattorikniv, men det var lite tidsbrist och de kunde inte garantera att den kom fram i tid (därför backade jag). Skulle jag handla där igen skulle jag nog kolla upp dem lite noggrannare.

      Japan Woodworker känns som ett mer stabilt företag, så det skulle kanske vara förstahandsvalet.

      Men just nu är jag fullt nöjd på knivsidan! ;-)

      Radera
    2. Såvitt jag vet så har JCK gott omdöme.

      Hur ska man göra för att kunna köpa en brödkniv för 399:-?

      Radera
    3. Om du laddar ner appen Payair till iPhone eller Android och skapar konto, så finns den under erbjudanden.

      Radera
  3. Undrar med tanke på hur kopierade Globalknivarna är. Är det äkta vara? Varningsklockor ringer så fort någon säger - '-Vi har kommit över ett parti!'

    SvaraRadera
  4. Jo, det är sant men inte med det här företaget. Det kan jag garantera!

    SvaraRadera