2012-06-12

Finvin

I dag var jag och svärfar och provsmakade CAV 0007 - domaine du Joncier Lirac.

En trevlig bekantskap, både vinerna och Caviste-Martin. Där fanns även Finare Vinare och smakade och antecknade i den tronlika stolen.

Det här kommer bli min tredje låda jag beställer från Caviste, tidigare har jag beställt Champagne Moncuit och St. Joseph Coursodon (samma producent och vin som jag fick med hem en flaska av från Lyon i våras!). Gå in på hemsidan och kika. Lådan innehåller 2*3 viner från en och samma producent och lådan hämtas hos Grappe eller körs hem till dig i Storstockholm för 175:-

Svärfar tar en paus mellan alla hans vinhistorier. Han bodde femton år i Frankrike och har en otrolig koll.


Jag tänker inte ens försöka mig på att skriva om vinerna annat än att de var väldigt trevliga! Speciellt ynglingen och gamlingen. Vi fick även provsmaka ett vinpaket som kommer i höst. Jag är redan kär i den extremt fruktiga ynglingen!

Dagens roliga missförstånd var när jag och Finare Vinare åkte åt samma håll när vi skulle hem och givetvis pratade mat och vin. Jag pratade om den smakrika och prisvärda flanksteken från La Gazelle i Hötorgshallen men han trodde för ett kort ögonblick att jag tipsade om flankstek från gasell.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar