2012-04-21

Chef in a box

Detta måste ju ändå vara marknadens bästa, godaste och mest prisvärda färdigmat?

Jag kom först i kontakt med herr Spiridon när han hade en liten lokal på S:t Eriksgatan med raw food och lite annat som de gjorde själva i köket. Sedan kände jag igen hans nuna på kartongen av Chef in a box och blev självklart nyfiken.

Köpte hem ett paket med laxgratäng och slogs av att den var verkligen som hemlagad. Perfekt på alla sätt utom att den var alldeles för salt. Omtänksam som jag är mejlade jag företaget och efter ett tag kom svaret att "säg till nästa gång du kan besöka oss när vi demar så ska vi kompensera dig!".


Så i veckan mötte jag upp hos Matrebellen i Slussen och stod och pratade säkert närmare en timme om mat innan jag helt plötsligt fick frågan om jag ätit middag. Eh, näe. Ok! Så fick jag en portion chorizo med kokt potatis och en otroligt god simmig citronolja med grönsaker serverad i butiken!

Utöver det fick jag med mig hem två paket med laxgratäng gjord på det nya sättet. Det gamla innebar en rimning som var lite svårt att kontrollera sältan på. Fick lära mig en hel del om sous vide och dess konst med konsistens och kryddning bl a. Intressant.

Rekommenderar helt klart deras lådor med färdigmat. Har testat även torsken och sjömansbiffen nu.

Chef in a box


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar