2012-04-22

2000-talets matlag

Sammanfattade vännen när jag sa att jag varit på bloggmiddag.

Stort tack Roberto och alla andra som deltog till den festliga och goda kvällen. Ta genast in salsiccian!

Red Scream and Riesling har sammanfattat det ungefär som jag hade tänkt så jag kan nu istället för att skriva mer ligga och våndas över gastroskopin jag ska göra i morgon.

Den gick alldeles utmärkt. Han knappt ner med kameran, "det här ser bra ut! Vi avbryter". Vi och vi, men jag var tacksam.

Jo. Om det var något som stack ut så var det som sagt salsiccian som hade lämnat sitt skinn och blandats med färsk pecorino för att landa på en bit bröd. Så enkelt och gott! Sedan gillade jag verkligen emmervete-tillbehöret till hjortgrytan. Vill gärna ha recept! Eller var det bara att koka en timme, blanda med parmesan och ägg och in i ugnen, Roberto?


Det vita vinet föll mig i smaken också. Jag har snöat in en del på sylvaner, riesling, franken, juliusspital och allt vad det heter. Men ibland kan det bli lite för mycket syra och mineraler även för min del.


3 kommentarer:

  1. Jättekul att träffas! Håller helt med, in med korven nu! Urk, låter inte kul med gastroskopi - hoppas det går bra.

    SvaraRadera
  2. Hmm, skrev nåt här men det försvann (du tog bort det:))

    "Så lätt kommer du inte undan, förväntar mig en fet post ;)"

    SvaraRadera