2012-03-22

Söndagar på Mistral

Någonstans läste jag om något på söndagar på Mistral, kan faktiskt inte minnas var nu men jag mejlade restaurangen och fick detta trevliga svar. Det roliga är att Robin poängterar precis det jag tror om Mistral; anemisk personal, små blad och allmänt pretantiöst och trist. Är det media som gett mig den bilden? Jag var nyfiken när de låg i Gamla stan men kom aldrig i väg, sen har de liksom legat där i Enskede. Men nu är det såklart dags att bege sig dit!



Projektet är än så länge utan konturer. Vi jobbar efter en idé om att folk ska komma till Mistral och krossa myterna om oss, Att vi är dyra, att vi är stela och spartanska, att det inte går att hitta hit.

På söndagar är inte chefen på restaurangen, det är jag och min kollega som kör helt efter eget huvud. Vi säljer viner med mycket mindre marginaler än annars, lite enkel skönt bar småplock, kanske kommer vi köra rätterna på menyn för 70 kronor tallriken eller dylikt.
VI ska försöka få dit så mycket folk det bara går, för att alla ska ha en riktigt skön söndag, där vi är med och dricker vin och har trevligt också.
Första söndagen blir den första april, vi har öppet från 15 och det är bara att komma förbi. Jättekul om du kom och försök gärna få med så mycket folk som möjligt!
Med vänlig hälsning
Robin på Mistral

1 kommentar: