2012-03-14

Olivoljeprovning

var jag på igår tillsammans med Fredrik "wctc" Lundqvist. Trevligt att träffa någon som man annars bara läst ett tag. Stället var Urban Deli. Mer sådant tack!

Ptja, intressant kan man väl sammanfatta det. Kul att lära sig lite mer om framtagning av olja, typiska sorter från typiska områden osv. Kul att testa oljan som ett vin, dvs i ett vinglas där man kollar färg, doft, arom. Sedan testa med chark, ost, choklad och apelsin. Hittade två favoriter, en spanjor och en italienare.

Den ena var ganska besk och pepprig, överraskande att jag gillade den då jag annars brukar falla för gräsiga.

Den här bilden vet jag inte riktigt hur den kom till, eller varför jag tog den. Gissar på att någon av Fredriks ca 100 bilder kommer att ge några bättre.




Den här bilden hittade jag i molnet nyss


3 kommentarer:

  1. Haha.. japp minst hundra bilder! Tack, det var väldigt kul och intressant. Har läst boken från pärm till pärm. Vi ses och hörs!

    SvaraRadera
  2. Jag har slängt ut det nu.. efter mycket om o men ;)

    SvaraRadera
  3. Jag hittade en bättre bild nu i kameran faktiskt ;)

    SvaraRadera