2012-02-20

Sista från Lyon




Les Halles de Paul Bocuse. Klart trevligaste och bästa hallarna jag varit i, tillsammans med hallarna i Florens. Tänk utbudet av Östermalmshallarna men känslan hos Hötorgshallarna. 



Lite mer från vårt besök på en Bouchon

Missa inte om ni är i Lyon eller Tokyo! Godaste mille-feuille.





Improviserad lunch how vänner i Lyon. Man var då inte sugen på att åka hem när man var i deras fantastiska hus och under deras omvårdnad.

Festen fortsätter hemmavid. Vi fick utöver 18 flaskor  (!)vin och nån sprit i väskorna med oss två kilo färdiglagad trippe och ett halvkilo färskfryst gåslever. Så köpte vi sex pistagekorvar från Bobosse som vi fyllde frysen med.

2 kommentarer:

  1. Underbart! :-) Minns när jag var i Lyon för tio år sedan och kollade Bocuse d'Or - mäktigt. Fick även smak för salad lyonnaise, som jag åt med stor behållning efter jag kommit hem :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, mycket trevlig stad med omnejd. Var där en sväng förra året och då vann vi faktiskt biljetter till d'Or men kunde tyvärr inte gå.

    Den salladen åt jag för första gången för ett par år sedan när vännerna från Lyon var här och sedan dess blir det ett par ggr per år. Så god! Men svårt att få till lika bra som väninnan gör den, man ska väl vara född där för att få till den perfekt.

    SvaraRadera