2012-02-18

Lyon med omnejd





Annecy. Väldigt fin liten stad i alperna.



Lika sur som ost-fonduen.



Europas renaste sjö!







Rejäl mat. Här bjuds på allt utom själva köttet typ.




Den sura minen jag har beror på att jag lät mig övertalas att dela ostfondue, jag har alltid dissar det otestat och rätt fick jag. Tre sorters ost och vin, inte allt i samma gryta tack. - En förlorad måltid! Sa jag. - nu är du väl lite väl dramatisk kanske, tyckte sällskapet.

På kvällen en restaurang, Bouchon, som vi blivit rekommenderade. Inälvsfest!

Mule, korv kokt och torkad samt kalvfötter. Mulen var rätt intetsägande men fötterna föll mig i smaken. Sen delade vi på quenelle som var den största jag sett! Inte alls gott konstigt nog. Testade även andouillette för första gången. Nja. Den bestod av div festligheter från kons matsmältningssystem. Magen var urgod liksom något knaprigt som fanns i. Sen var det något kanalaktigt som smakade som bajs luktar. Fy. Avslutade med en regionstypisk paj som jag ätit förut, denna var dock inte alls välgjord. Men rekommenderar stället varmt! Väldigt trevligt och vällagat. Ta dessert nån annan stans bara.

Vad hårt komprimerade bilderna blev, får hitta ett bättre blog-verktyg till iPaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar