2012-02-01

Felicity's perfect risotto

Wow! Jag tycker jag är ganska bra på att göra risotto, men så gjorde jag en riktigt stabbig en som inte smakade så som jag ville för ett par år sedan och sedan dess har jag inte orkat stå där och veva.

Men då vi fortfarande hade en två liter buljong kvar sedan hönskoket så slog det mig att nu testar jag igen. Började leta runt på nätet och hittade en utförlig artikel. Följde receptet i stort men körde lite mer på känsla än brukligt och det blev otroligt gott! Både jag och sambon tyckte det var den godaste vi ätit.

Den kunde ha varit lite lite lösare så man kunde göra en våg lite enklare i tallriken men i det stora var den perfekt.




När ett par minuter återstod så hällde jag i en näve trattkantareller som vi fått av grannens mamma till nyår samt droppade över lite vit tryffelolja och slutligen ett par skivor av den utsökta korven av hängmörat kött från Oaxens skafferi. Mediumstekt enligt deras instruktioner.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar